We wtorek 14 czerwca, dziesięcioro uczniów uczestniczących w projekcie Mazowieckiego Programu Przygotowania Szkół, Nauczycieli i Uczniów do Nauczania Zdalnego, wzięło udział w zajęciach zdalnych na platformieMicrosoft Teams z następujących przedmiotów: język angielski (2 jednostki lekcyjne), geografia oraz lekcja biblioteczna.
Tematem przewodnim lekcji w języku obcym były wakacje – uczniowie poznali słownictwo związane z letnim wypoczynkiem, relaksem i zabawą. Na początku wspólnie obejrzeliśmy prezentację multimedialną (program Canva, One Note, Power Point), a następnie uczniowie rozwiązywali interaktywne zadania korzystając z kodów QR oraz pracując na różnych platformach – Wordwall, Liveworksheets, Mentimeter.
„Każde dziecko ma swoje prawa” to temat lekcji bibliotecznej, która również rozpoczęła się prezentacją oraz grą e-learningową na platformie LearningApps. Po wysłuchaniu piosenki, zadaniem uczniów było identyfikowanie praw dziecka z opowiadaniem Grzegorza Kasdepke o prawach dzieci.
„Pogoda a klimat” była tematem lekcji z geografii, której celem było wyjaśnienie definicji słowa pogoda, wymienienie składników pogody, poznanie przyrządów służących do pomiarów jej elementów, a także poznanie jednostek, w których wyrażane są wielkości poszczególnych składników pogody. Wykorzystano w pracy: Microsoft Stream, Power Point, ćwiczenia w Wordzie, Whiteboard oraz Microsoft Forms.
Zdalne lekcje odbyły się w oparciu o wcześniej zrealizowany kurs online z zakresu TIK w nauczaniu zdalnym. Pani Dyrektor zadbała o słodki poczęstunek i napoje dla uczniów.
Zarówno uczniowie jak i nauczyciele wzbogacili swój warsztat pracy o ciekawe programy, aplikacje, które z pewnością będą wykorzystywać w pracy zdalnej jak i stacjonarnej.