Julia Bernadeta Sadowska oraz Oliwia Jakubowska, uczennice klasy VIIIc Szkoły Podstawowej w Sochocinie były stypendystkami Mazowieckiego Programu Stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych. Pod opieką p. Małgorzaty Czelińskiej realizowały projekty dotyczące języka angielskiego.
Tematem, który badała Oliwia Jakubowska były „Dialekty języka angielskiego”. W swojej pracy przedstawiła krótką historię języka angielskiego, wymieniła kraje w których jest to język urzędowy oraz ile osób na całym świecie posługuje się językiem angielskim. Szczególnym zainteresowaniem uczennicy były dialekty oraz najpopularniejsze odmiany języka angielskiego: odmiana brytyjska i dialekty języka angielskiego w Wielkiej Brytanii, odmiana amerykańska, australijska, kanadyjska, irlandzka, południowoafrykańska, indyjska. Z przeprowadzonej wśród uczniów polskiej szkoły ankiety wynika, że problematyczna jest dla nich właśnie wymowa. Oliwia przeprowadziła również rozmowy z członkami swojej rodziny, którzy mieszkają poza granicami kraju i posługują się na co dzień językiem angielskim. Zachęcamy do zapoznania się z wnioskami i prezentacją końcową projektu, która zamieszczona została na grupie klasowej uczennicy.
Julia Sadowska realizowała działania z zakresu języka angielskiego, geografii oraz informatyki (programowanie). W ramach indywidualnego planu rozwoju uczennica poszerzała swoją wiedzę na temat krajów anglojęzycznych i popularyzowała zdobyte informacje wśród swoich rówieśników, co z kolei przyczyniło się do usprawnienia umiejętności językowych: pisania, czytania, mówienia oraz lepszego poznania świata. Realizując projekt Julia nie tylko wykorzystywała język angielski do poszerzania swoich ogólnych kompetencji zawodowych z różnych dziedzin, ale także usprawniła umiejętność organizacji i czasu pracy. Środki finansowe ze stypendium uczennica wykorzystała na zakup niezbędnych materiałów źródłowych, literatury fachowej, kurs językowy (early stage), naukę podstaw programowania (low-code), co finalnie pomogło jej stworzyć grę digitalową na temat krajów anglojęzycznych i ich kultury.